Приветствую Вас, Гость

http://zayats.ucoz.ru/morskoj_boj.docx

Внеклассное мероприятие по английскому языку

«Морской бой»

Цель: привить учащимся интерес к изучению английского языка.

 

Задачи:

Образовательные: проверить в ходе урока качество уровня сформированности лексических, грамматических и каллиграфических навыков учащихся.

Развивающие: способствовать развитию способности зрительной и слуховой дифференциации, развитие памяти и воображения учащихся, развитие потребностей дальнейшего самообразования в области иностранного языка.

Воспитательные: способствовать воспитанию уважительного отношения к одноклассникам при работе в группах.

 

Оборудование: игровое поле для игры «Морской бой», компьютер и проектор. Презентация к заданиям, выполненная в Power Point.

Продолжительность: 45 минут.

 

Ход мероприятия

Org. moment: Good morning, boys and girls/ I’m glad to see you there.

Today we have an unusual lesson. I think everyone knows the game that is called “Sea Battle”. Today we’ll play this game together with you. Girls and boys, what do you know about this game? Let’s remember some rules that are connected with it.

Look at the board. You can see a game field there.

   Учитель привлекает внимание детей к игровому полю, заранее вывешенному на доске, и напоминает правила игры «Морской бой». Учащиеся делятся на 2 команды и выбирают себе названия. Ребята по очереди открывают клетки игрового поля, на котором расположено 10 кораблей. Каждый корабль занимает 1 клетку игрового поля. Если ученик назвал номер клетки, на которой расположен корабль, обе команды выполняют задание. Команда, выполнившая задание лучше и успешнее, получает корабль. Выигрывает та команда, которая «захватила» больше кораблей.

Примерное игровое поле

 

A

B

C

D

E

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

Is everything clear? Are you ready? Vlad, start please.

Pupil 1: I’d like to open 1-A.

Teacher: (учитель открывает названную ячейку) No, you are wrong. There is no ship there. Let’s try again.  Dasha, try please.

Pupil 2: I’d like to open B-3.

Teacher: Just a moment. Look, you are right. Good for you. And now both teams listen to me very attentively. I want to explain you the task that you should do to take this ship.

Ship B3

Teacher: I want you to read the letter from Matroskin. But unfortunately some words are missed. You must fill in the gaps.

 

 Dear friends,

 

My name … Matroskin. I … a cat. I … kind, clever and brave. I … not from England, I … from Prostokvashino. I … not got a horse. But I … a bird, a dog and a cow. My pets … nice. My favourite pet … Sharic. He … not brave. He likes bacon and sausages. I want you to visit our Prostokvashino.

 

That’s all. Good  bye.

Your Matroskin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teacher: Well done. This time team one was a bit faster and they get this ship. Let’s continue our game. (Далее ученики по очереди продолжают открывать номера ячеек на игровом поле и выполнять задания).

Ship B6.

Teacher: The names of TV-programmes are divided into two parts. Join two parts and write a full name of each country.

Car

tion

Hor

toon

tive

 Detec

sic

Ac

Mu

ror


Ship A2.

Teacher: Which word combination is it? Read and translate it.

A magic feather

Ship A4.

Teacher: Write the words beginning with these letters. (учащиеся пишут известные им слова, начинающиеся из букв данного слова).

c

o

m

e

d

y

 

Ship C1.

Teacher: Do the crossword.

 

Ship C4.

Teacher: Find out 5 adjectives in the table.

a

c

u

s

i

l

l

y

k

f

h

d

n

e

x

c

i

t

i

n

g

o

i

n

t

e

r

e

s

t

i

n

g

h

o

r

r

i

b

l

e

h

p

z

j

m

s

b

o

r

i

n

g

x

l

 

Ship D2.

Teacher: Make up sentences.

 

  1. I, every, comedies, day, watch.
  2. likes, the, My, dad, news.
  3. My, like, films, mum, doesn’t, horror.
  4. My, likes, films, brother, horror.
  5. My, don’t, cartoons, parents, like.

 

 

Ship D5.

Teacher: Find 10 irregular verbs in the magic box.

b

a

w

o

r

e

o

 o

t

p

m

h

b

c

u

e

p

a

i

d

a

g

h

a

d

q

t

m

h

w

w

e

n

t

e

t

o

o

k

a

s

f

r

s

a

i

d

d

b

 Paid                Came

Bought            Wore

Made               Said

Went               Had

Ate                  Took

 

 

 

 

 

Ship  E3.

Teacher: Choose the correct answer:

1.Who made the first cartoon about Mickey Mouse?

a) Walt Disney.

b) Michael Jackson

c) Andy Pandy

                                           2. Where’s Disneyland?

                                              a) In Britain.

                                              b) In the USA
                                              с) In Australia

3. The cartoon about Mowgli is called …

a) “The Jungle Book”.

b) ” The Jungle Boy”.

c) ” The Jungle Story”.

                                            4. “Jurassic Park” is…

                                                  a) a comedy.

                                                  b) a detective film.

                                                  c) a horror film.

5. The cartoon about black and white puppies is called:

a) “100 Dalmatians”.

b) ”1001 Dalmatians”.

с) ”1004 Dalmatians”

                                                6. What colour is Shrek?

                                                    a) blue

                                                    b) grey

                                                    c) green

7. Who was Simba?

a) a lion.

b) an elephant.

c) a tiger.

                                                8. What’s the name of Winnie-the-Pooh’s friend?

                                                      a) Robinson Christopher

                                                      b) Christopher Robin

                                                      c) Harry Porter.

(Все предыдущие задания можно менять местами по усмотрению учителя, но следующее должно быть обязательно последним).

Ship E6.

Teacher: And now, girls and boys, our last ship and our last task. You should be very attentive. You should decode this letter with the help of the code that you see on the blackboard.

12 4 2     3 1 7 2     5 11    9 14 2 10         12 4 1 8 6        15 9 13

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

a

e

g

h

i

k

m

n

o

r

s

t

u

v

y

 

Teacher: Thank you, pupils. The game is over. All of you are winners today. Do you like it? Our lesson is over. Goodbye.